Nieuwe artikelen:

  • Hoe kun je meer van jezelf houden?

    Hoe kun je meer van jezelf houden?
  • Droge handen en/of lippen + nieuwe product aanraders

    Droge handen en/of lippen + nieuwe product aanraders
  • Douglas Collection Beautiful Stories Feel the Love

    Douglas Collection Beautiful Stories Feel the Love
  • Nieuw Estrid Onyx: Hét luxe scheermes dat het alledaagse naar een …

    Nieuw Estrid Onyx: Hét luxe scheermes dat het alledaagse naar een hoger niveau tilt
  • Hallmark lanceert unieke hamstercollectie in samenwerking met Albert Heijn

    Hallmark lanceert unieke hamstercollectie in samenwerking met Albert Heijn
  • Kleur van het jaar 2024: Peach Fuzz

    Kleur van het jaar 2024: Peach Fuzz
  • 5x de beste alcoholische drankjes voor vrouwen

    5x de beste alcoholische drankjes voor vrouwen
  • Tip | Geef een glimlach cadeau

    Tip | Geef een glimlach cadeau
  • Mile High by Liz Tomforde (Windy City Series)

    Mile High by Liz Tomforde (Windy City Series)
  • Een stap-voor-stap voorbereiding voor uw bezoek aan DB Keukens

    Een stap-voor-stap voorbereiding voor uw bezoek aan DB Keukens

VUL DE POT VAN DE VOEDSELBANKEN #STAYSAFEENGEEF

VUL DE POT VAN DE VOEDSELBANKEN #STAYSAFEENGEEF

Persbericht | HAK is als vaste partner van de voedselbanken een hulpactie gestart om consumenten te vragen een financiële bijdrage te doneren aan de voedselbanken. Hiermee omarmt de groentefabrikant uit Giessen de donatiecampagne van de voedselbanken #staysafeengeef die sinds vorige week loopt. HAK vraagt consumenten op social media, om via een Tikkie, de pot van de voedselbank te vullen.

Het bijeengebrachte geld kan straks worden gebruikt voor het (bij)kopen van eten en worden aangewend voor extra kosten die samenhangen met onder meer de opgelegde extra hygiënemaatregelen en bezorgingen.

De oproep aan consumenten moet een extra bijdrage opleveren waarmee de voedselbanken de komende tijd duizenden gezinnen kunnen helpen. HAK zal de eerste €50.000 die via deze actie wordt opgehaald verdubbelen. Dit bedrag komt bovenop de potten met groenten en peulvruchten die zij gewoonlijk als vaste partner door het jaar heen doneert. Als ambassadeur van de voedselbanken ondersteunt ook chef-kok Herman den Blijker de actie.

De voedselbanken delen wekelijks aan 35.000 gezinnen (t.b.v. ca. 90.000 mensen, red.) voedselpakketten uit. De verwachting is dat de komende tijd meer mensen dan anders bij de voedselbanken zullen aankloppen voor hulp. En juist op dit moment hebben ze het zwaar. Er is sprake van een forse hapering in de aanlevering van voedsel als gevolg van het hamstergedrag van consumenten en de uitdaging van fabrikanten, distributiecentra en supermarkten om producten op tijd en in voldoende hoeveelheid in de winkelschappen te krijgen. Daar bovenop zijn er voor de voedselbanken allerlei logistieke uitdagingen om de voedselpakketten te kunnen samenstellen en uit te delen, onder meer door de diverse hygiënemaatregelen die van kracht zijn en de tijdelijke sluiting van een aantal voedselbanken omdat een deel van de daar werkzame vrijwilligers in de risicogroep ‘ouderen’ valt.

“De voedselzekerheid voor een kwetsbare groep mensen is in het geding. En ook wij vinden het belangrijk dat iedereen in de samenleving een gezonde maaltijd met groenten op tafel moet kunnen zetten. Daarom ondersteunen we de voedselbanken in deze lastige tijden extra”, aldus HAK CEO Timo Hoogeboom. “We zien dat andere voedselfabrikanten in deze moeilijke tijden schouder aan schouder van de voedselbanken blijven staan en ook donatieacties opzetten. Hopelijk volgen er meer.” Pien de Ruig, woordvoerder Voedselbanken Nederland zegt in een reactie: “Alle nieuwe initiatieven zijn hartverwarmend en we zijn ontzettend dankbaar. Maar we zijn er nog lang niet. De voedselbanken in Nederland zien het aantal aanvragen om voedselhulp nu al toenemen als gevolg van deze crisis. Daarom zijn alle financiële bijdragen, groot en klein, zeer welkom.”


Wil jij ook meedoen aan deze actie en een donatie overmaken? Dan kan dat via deze link. Elk bedrag (klein of groot) is welkom, natuurlijk kan je dit artikel ook delen om het zo nog meer onder de aandacht te brengen #staysafeengeef.

Misschien ook interessant om te lezen:
Biodermal Sensitive Balance review
Wat te doen tijdens een thuis quarantaine?
Kruidvat make-up review

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge