• Collistar Magic Drops Glow

Collistar Magic Drops Glow
  • DM Shoplog Juli 2024

DM Shoplog Juli 2024

KIDS| BARBECUE PARTY VAN GOLIATH

KIDS| BARBECUE PARTY VAN GOLIATH

Door Ellen – Van Bianca mochten mijn zoontjes een leuk spel uittesten, namelijk Barbecue Party van Goliath. Toen het spel binnenkwam waren de heren al erg enthousiast. Wesley kende het spel al van een vriendje en wist dus ook goed hoe het spel te werk ging, dan kwam mooi uit!

barbecue1
Het spel wordt geleverd in een vrolijke doos met een opdruk van een vrolijke barbecue met diverse soorten etenswaren. Het doel van het spel is om zoveel mogelijk soorten etenswaren op de barbecue te leggen zonder dat de barbecue plaat omhoog springt. Wie uiteindelijk de meeste etenwaren weet te verzamelen is de winnaar. Je kunt het spel spelen vanaf twee personen. De leeftijd die wordt aangeraden is vier jaar.

Over het spel
“Ben jij klaar voor de Barbecue Party? Hmmmm, lekker barbecueën.. Maar pas op! Deze barbecue staat op springen! Leg heel voorzichtig de voedselstukken op de barbecue… anders springt het rooster omhoog! Ligt het voedsel al op de barbecue? Pak het er dan voorzichtig af zonder het rooster omhoog te laten springen… Verzamel als eerste 3 stukken voedsel en win, maar… als het rooster springt begin je opnieuw!”

barbecue2
We begonnen natuurlijk met het uitpakken van de doos en de barbecue in elkaar te zetten. Dit was niet zoveel werk, het enige wat er moest gebeuren was stickers plakken op de barbecue en op de etenswaren, daar waren met een paar minuten mee klaar. Een pluspunt vind ik zelf is dat er geen batterijen nodig zijn en je eigenlijk gelijk kunt beginnen met het spel.

barbecue3
De kinderen waren uiteraard behoorlijk fanatiek onder elkaar maar vonden het erg leuk om te spelen. Per beurt draai je aan het wieltje met daarop de afbeeldingen van alle etenswaren. Het pijltje geeft aan welk etenswaar er op de barbecue geplaatst moet worden en van elk soort  zijn er twee beschikbaar. Je kunt het eten door middel van de bijgeleverde tang erop leggen en de truc is om dit zo voorzichtig mogelijk te doen omdat het rooster anders omhoog springt en het spel eigenlijk weer van voor af aan begint.

Op een gegeven moment liggen bijna alle etenswaren erop en het doel van het spel is om zoveel mogelijk eten te verzamel. Op het moment dat bijvoorbeeld alle tomaten er al op liggen en je komt bij het draaien van het wieltje op de tomaat terecht dan mag je voorzichtig proberen met behulp van de tang de tomaat van het rooster af te halen. Lukt dit, dan heb je een tomaat gewonnen. Zo gaat het dus steeds verder en degene die het eerst drie dingen heeft verzameld is de winnaar.

barbecue4
Zoals ik eerder aangaf is het spel te spelen vanaf twee spelers. Dit is denk ik ook het beste aantal, want ik merkte dat het spel met vier kinderen redelijk snel is afgelopen. De vanaf leeftijd die op de doos is aangegeven is vier jaar maar op zich kunnen kinderen die jonger zijn dit ook al prima spelen met behulp van een grote broer of zus. Kinderen die wat moeite hebben met de tang mogen volgens het spel ook hun handjes gebruiken.

De “regels” van het spel zijn redelijk eenvoudig waardoor het spel prima zelfstandig gespeeld kan worden zonder hulp van een volwassene. Het is een leuk spel en de kinderen vinden het erg leuk om te doen. Of het urenlang speelplezier met zich meebrengt, dat weet ik niet. Mijn zoontjes waren er ongeveer een half uurtje zoet mee. Op de doos staat aangegeven dat één spel ongeveer 20 minuten duurt, dus dat klopt ook. Ik moet er dan wel bijzeggen dat dit natuurlijk per kind ook kan verschillen. De één kan zich uren met iets vermaken terwijl de ander het na tien minuten alweer voor gezien zal houden.

barbecue5
Al met al is het leuk spel waar ze zich toch goed mee vermaakt hebben. Ik was van tevoren erg benieuwd of ze het leuk zouden blijven vinden maar met name mijn twee jongste zoontjes hebben het spel er later op de dag en de dag erna nog regelmatig erbij gepakt en er lief mee gespeeld. Qua leeftijd is het voor hun dan ook het leukste, Toby is vier jaar en Nigel 5. Ik merkte dat mijn oudste twee toch wat sneller verveeld waren dus ik kan het spel het beste aanraden bij kinderen tussen de 3 en 6 jaar oud.

Barbecue Party van Goliath kost €19,99,- en is o.a. verkrijgbaar bij Bol.com.

Is dit een spel waar jouw kindje zelf ook veel plezier mee zal beleven?

Liefs Ellen.