Nieuwe artikelen:

  • Still Beating by Jennifer Hartmann

    Still Beating by Jennifer Hartmann
  • Make-up merken die ik al een tijdje niet meer heb gebruikt

    Make-up merken die ik al een tijdje niet meer heb gebruikt
  • Nieuw Tefal Pure POP kledingstomer

    Nieuw Tefal Pure POP kledingstomer
  • Nieuw Soapbars van Yves Rocher

    Nieuw Soapbars van Yves Rocher
  • The Wardrobe Staples: tijdloze en basic kledingstukken die elke kast zou moeten …

    The Wardrobe Staples: tijdloze en basic kledingstukken die elke kast zou moeten hebben
  • Waarom het niet erg is als je niet meteen een passende babynaam …

    Waarom het niet erg is als je niet meteen een passende babynaam vindt
  • Nieuw | Mon Bourjois geurcollectie

    Nieuw | Mon Bourjois geurcollectie
  • Fashion inspiratie Protest Sportswear Spring/Summer 2023 + kortingscode

    Fashion inspiratie Protest Sportswear Spring/Summer 2023 + kortingscode
  • FOREO LUNA 4 Body

    FOREO LUNA 4 Body
  • Vianek Gentle Scalp Scrub + andere aanraders

    Vianek Gentle Scalp Scrub + andere aanraders

EEN HEKEL HEBBEN AAN CLICKBAIT

EEN HEKEL HEBBEN AAN CLICKBAIT

Nou volgens mij zegt de titel van dit artikel al genoeg, maar ik heb écht een hekel aan clickbait artikelen. Ik ben dan lekker online aan het rond snuffelen, lekker even me-time en artikelen lezen van magazine’s of Youtube video’s kijken. En dan zie ik de ene naar de andere clickbait titel voorbij komen…waarom?

Clickbait (letterlijke vertaling klikaas) wordt eigenlijk maar om één reden echt gebruikt, en dat is zoveel mogelijk lezers en kijkers trekken. Als blogger zijnde snap ik dat wel een beetje, want je wilt natuurlijk dat je artikel of video zo goed mogelijk wordt gelezen. Maar als je dan een titel gebruik, die eigenlijk totaal niet bij je artikel past dan vraag ik mij echt af…waarom? Zo hou je mensen toch eigenlijk alleen maar een beetje voor de gek?

Op Facebook zie je ook vaak van die grote bedrijven en website’s er gebruik van maken, en ook al weet ik dat het clickbait is toch trap ik er steeds weer in. En dan na een paar minuten het gelezen te hebben, dan klik ik de site weer snel weg. Volgens mij kan je beter eerlijke titels gebruiken, zo komen lezeressen/kijkers sneller terug naar je site en dat lijkt mij ook de bedoeling toch? Of gaat het er echt puur en alleen er om dat de aantallen flink stijgen, en of de lezeressen/kijkers terug komen dat boeit dan verder niet?

Je kan een titel ook “spannender” maken, en dat het toch nog past bij het artikel. Maar voortaan probeer ik clickbait artikelen toch echt te vermijden, vaak slaan ze nergens op (heb het dan over die grote magazines die het echt alleen als lokkertje gebruiken). Van de week heb ik ergens een artikel gelezen over “ALLES wat je moet weten over het nieuwe seizoen van Pretty Little Liars“, nou na drie minuten alles gelezen te hebben wist ik nog niks nieuws. En daar baalde ik toch wel een beetje van, aangezien ik heel nieuwsgierig ben naar het nieuwe seizoen van PLL haha.

Maak jij zelf ook wel eens gebruik van clickbait titels? Of probeer je die zelf ook te vermijden?

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge