5 tips voor meer comfort in de woonkamer
  • Nieuwe Parfum o.a. van Marc Jacobs

Nieuwe Parfum o.a. van Marc Jacobs
  • Hoe kun je meer van jezelf houden?

Hoe kun je meer van jezelf houden?

KIDS| STOERE STEFFIE EN DE RARE UITVINDER

Al maanden zijn wij met Sterre het lezen aan het oefenen, ze had daar namelijk nog wat moeite mee. Inmiddels heeft ze een grote sprong vooruit gemaakt , dit komt o.a. door veel oefenen. Sterre heeft een aantal boekjes van de Ik ga lezen, Lezen is leuk van uitgeverij Kluitman. En daar is ze onwijs blij mee en trots op (wij natuurlijk ook) ze kan namelijk nu zelf een boekje erbij pakken en rustig gaan lezen. Ze is begonnen met het boekje Stoere Steffie en de rare uitvinder, en die zetten wij vandaag dus even in de spotlight.

kluitman2“O nee! De bal van Steffie vliegt over de muur, en daarna klinkt er gerinkel. Steffie wil haar bal terug. Dus klimt ze over de muur. Maar daar staat Rinus, die rare uitvinder. Hij is helemaal in de war. En zijn haar lijkt wel een vogelnest. ‘Ik wil mijn bal graag terug,’ zegt Steffie beleefd. Maar dan blijkt dat de bal naar een andere tijd is, met de tijdmachine van Rinus. Toch wil Steffie haar bal terug. Ze gaat er zelf wel achteraan. Zo kan Rinus meteen zijn tijdmachine testen…”

kluitman3
Stoere Steffie is geschreven door Annemarie Bon en de leuke illustratie’s zijn van Marja Meijer. Het is een wat dunner boekje van 32 bladzijdes en voor kinderen vanaf 7 jaar (beginnende lezers). Juist omdat het boekje niet gelijk te dik is, leuke afbeeldingen heeft en pakkende “makkelijke” teksten leest het heerlijk weg. Het grootste deel van het boekje heeft Sterre helemaal alleen gelezen (meestal lag ze wel lekker bij mij op te bank of alleen lekker op bed voor het slapen gaan te lezen). Ze heeft maar twee keer gevraagd “mama wat staat hier” dan was er een woordje net nog wat te moeilijk voor haar.

kluitman4Er zit een soort boekenlegger bij zodat je kindje precies weet waar hij/zij is gebleven, en daar zit een mini Stoere Steffie aan vast, leuk detail!

Stoere Steffie en de rare uitvinder is zeker een leuk boekje om mee te beginnen als je kindje eenmaal zelf kan lezen, het verhaal is leuk en de illustratie’s in het boek zijn erg mooi. Het boekje heeft het leesniveau AVI E4 (in alle eerlijkheid zegt mij dit zelf vrij weinig “vroeger” was dit weer heel anders haha). Ik heb het even opgezocht en E4 staat voor eind groep 4. Sterre zit zelf net een aantal weken in groep 4 en ze kan het al lezen, dus het beste kan jezelf misschien beter oordelen of dit boekje al het goede niveau heeft voor jouw kindje(s).

Tekst: Annemarie Bon.
Illustraties: Marja Meijer.
Uitgeverij: Kluitman.