Nieuwe artikelen:

  • CHATELIER INSTANT PLUMP SERUM

    CHATELIER INSTANT PLUMP SERUM
  • TIP | FYD AROMA DIFFUSER (ACTION)

    TIP | FYD AROMA DIFFUSER (ACTION)
  • BATH & BODY WORKS SHOPLOG

    BATH & BODY WORKS SHOPLOG
  • NIEUW FOREO BEAR

    NIEUW FOREO BEAR
  • YANKEE CANDLE SCENTPLUG BLACK CHERRY & CINNAMON STICK

    YANKEE CANDLE SCENTPLUG BLACK CHERRY & CINNAMON STICK
  • ARIANA GRANDE CLOUD

    ARIANA GRANDE CLOUD
  • GEURKAARSEN VOOR HET NAJAAR

    GEURKAARSEN VOOR HET NAJAAR
  • WASBARE WATTENSCHIJFJES VAN PAPER & BOO

    WASBARE WATTENSCHIJFJES VAN PAPER & BOO
  • CHARLOTTE TILBURY AIRBRUSH FLAWLESS SETTING SPRAY

    CHARLOTTE TILBURY AIRBRUSH FLAWLESS SETTING SPRAY
  • THE BODY SHOP CBD HUIDVERZORGING

    THE BODY SHOP CBD HUIDVERZORGING

PERSBERICHT| BARBIE LANCEERT NIEUWE FASHIONISTAS COLLECTIE MET DRIE NIEUWE LICHAAMSVORMEN

PERSBERICHT| BARBIE LANCEERT NIEUWE FASHIONISTAS COLLECTIE MET DRIE NIEUWE LICHAAMSVORMEN

Persbericht: Barbie® kondigt vandaag wereldwijd een uitbreiding van de Fashionistas® collectie aan: een aanvulling van poppen met drie verschillende lichaamsvormen (lang, klein, ronde vormen) en een grotere verscheidenheid aan huidskleuren, haarstijlen en outfits.

barbie2
Meisjes zijn zich er op jonge leeftijd al van bewust dat er verschillende maten, huidskleuren en stijlen zijn. Daarom introduceert Barbie® de Fashionistas® collectie met drie nieuwe lichaamsvormen: lang, ronde vormen en klein. Bovendien hebben de nieuwe poppen verschillende huidskleuren, haarstijlen en outfits. Op deze manier zal de inspirerende boodschap ‘You can be anything’, die Barbie® graag aan alle meisjes ter wereld wil overbrengen nog sterker duidelijk worden. “Wij geloven dat we de verantwoordelijkheid hebben jonge meisjes en ouders een bredere kijk op schoonheid te geven”, aldus Evelyn Mazzocco, Senior Vice President en Global General Manager Barbie®.

De filosofie achter Barbie®, zoals de bedenker Ruth Handler ooit voor ogen had, is aan alle meisjes duidelijk maken dat een vrouw altijd keuzemogelijkheden heeft. In de afgelopen 57 jaar heeft Barbie® bijvoorbeeld al 180 verschillende carrièremoves gemaakt. De nieuwe poppen zijn dan ook een natuurlijke aanvulling op Barbie‘s toewijding om meisjes en hun ouders te laten zien dat ze alle keuze hebben om later te worden wie ze willen zijn – elk beroep, elke stijl, elk type vrouw.

“Al ruim 57 jaar is Barbie® een reflectie van een tijdsbeeld waardoor zij tot op de dag van vandaag de nummer 1 (mode)pop en een wereldwijd icoon is gebleven”, aldus Evelyn Mazzocco, Senior Vice President en Global General Manager Barbie®. “We zijn verheugd het assortiment met deze nieuwe poppen uit te breiden. De verscheidenheid aan lichaamsvormen, lengtes, huidskleuren en modestijlen geeft meisjes nog beter de mogelijkheid om de pop uit te kiezen die hen het meest aanspreekt.”

De nieuwe 2016 Barbie® Fashionistas® collectie bestaat uit 4 lichaamstypen (het origineel en 3 nieuwe vormen), 7 huidskleuren, 22 oogkleuren, 24 haarlooks en ontelbaar veel on-trend mode-items en accessoires. 

De nieuwe Barbie® Fashionistas® collectie kan bekeken worden via Barbie.nl en is verkrijgbaar vanaf half maart 2016.

post signature

Volg:

5 Reacties

  1. januari 31, 2016 / 8:14 pm

    Heel goed bedoeld van Mattel, eh, maar ik vind al dat gedoe en gezever rond ‘Barbie die te perfect en onrealistisch is’ echt zwaar overdreven en zelfs lachwekkend. Het is speelgoed. Een fantasie.

  2. januari 31, 2016 / 11:18 pm

    Ik vind het echt mega goed dat dit gedaan wordt. Jonge kinderen worden al vanaf dat ze geboren worden geïmpliceerd beïnvloed door het schoonheidsideaal. Het is zo belangrijk om juist deze kinderen er bewust van te maken dat je mooi kan zijn, ook al heb je geen super slank lichaam (of een blanke huidskleur!). Doordat poppen en barbies altijd dun en blank waren/zijn, geloven kinderen gewoon dat dit een realistisch beeld is van een kind/vrouw. Er bestaan zelfs filmpjes met donkere kindjes die steeds weer opnieuw voor een blanke pop kiezen als ze de keuze hebben tussen een blanke en donkere. Echt triest en zielig vind ik dit, dus ik ben erg blij dat hier een keer verandering komt! Al heeft het vast nog een lange weg te gaan…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Read previous post:
REVIEW| S.OLIVER OUTSTANDING EAU DE TOILETTE

We gaan richting Valentijnsdag en dat kan ik ook wel merken aan de producten die ik binnen krijg. Mocht je...

Close